Menu
en

Program wymiany powłok antyrefleksyjnych w MacBookach

Firma Apple rozszerza program bezpłatnych napraw powłok antyrefleksyjnych w wybranych modelach komputerów MacBook i MacBook Pro.

Coraz więcej użytkowników zwraca się do wsparcia Apple, zgłaszając skargi na temat powłoki antyrefleksyjnej na Retina MacBook Pro, które zostały zarysowane lub zużyte. Wydaje się, że długotrwały problem z ekranami dotyczy wielu użytkowników MacBooków, w tym modeli sprzedawanych od czerwca 2012 r. do chwili obecnej.
Powłoka antyrefleksyjna zużywa się w różnych okolicznościach, w tym pod naciskiem klawiszy i touchpad’a na wyświetlaczu, gdy jest zamknięta oraz przy użyciu zewnętrznych środków czyszczących i ścierek z mikrofibry. Podczas gdy problem zazwyczaj dotyczy tylko niewielkich obszarów ekranu, niektórzy użytkownicy mają udostępnione zdjęcia pokazujące powłokę antyrefleksyjną, która znika praktycznie na całym wyświetlaczu.
W związku z tym, firma Apple autoryzowała pokrycie kosztów wymiany, w ciągu czterech lat od pierwotnej daty zakupu modeli, których dotyczy problem, zgodnie z wewnętrznym dokumentem rozpowszechnianym przez autoryzowanych dostawców usług Apple, a następnie uzyskanym przez firmę MacRumors.
Modele wymienione poniżej, kwalifikują się do bezpłatnej wymiany wyświetlaczy w ramach czteroletniego okresu ubezpieczenia. Należy sprawdzić swoje potwierdzenie zakupu, aby określić dokładną datę kupna komputera MacBook lub MacBook Pro.

2013 13-calowy MacBook Pro: lipiec 2018
2013 15-calowy MacBook Pro: lipiec 2018
2014 13-calowy MacBook Pro: marzec 2019
2014 15-calowy MacBook Pro: maj 2019
2015 13-calowy MacBook Pro: październik 2020
2015 15-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
2016 13-calowy MacBook Pro: czerwiec 2021
2016 15-calowy MacBook Pro: czerwiec 2021
2017 13-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
2017 15-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
2015 12-calowy MacBook: kwiecień 2020
2016 12-calowy MacBook: czerwiec 2021
2017 12-calowy MacBook: wciąż w ofercie

Dokument Apple stwierdza, że wszystkie modele MacBook z 2012 roku nie kwalifikują się już do programu, ponieważ zostały wycofane z oferty w październiku 2013 r, czyli ponad cztery lata temu.

Zainteresowani klienci mogą zaplanować spotkanie z Genius Bar w sklepie Apple Store za pomocą aplikacji Apple Support. Inny sposób to: na stronie Uzyskaj pomoc techniczną kliknij kolejno Mac → Mac Notatniki → Problemy ze sprzętem → Problem z wyświetlaniem. Zostaną przedstawione opcje, aby zainicjować naprawę lub skontaktować się z firmą Apple przez telefon, e-mail lub czat online.
Warto wcześniej spisać sobie numer seryjny komputera Mac, gdyż będzie potrzebny do dokonania zgłoszenia. Można go znaleźć, klikając logo Apple w lewym górnym rogu ekranu, a następnie klikając opcję About This Mac w menu rozwijanym.
Osoby, które opłaciły wymianę ekranu na którym była zdarta powłoka antyrefleksyjna, powinny skontaktować się ze wsparciem Apple. Poniesione koszty zostaną im w całości zwrócone.
Firma Apple po raz pierwszy uruchomiła ten program naprawczy w październiku 2015 r. I już raz go przedłużyła, po tym, jak niektórzy użytkownicy komputerów MacBook i MacBook Pro napotkali problemy z powłoką antyrefleksyjną, która powodowała zużycie lub delaminację wyświetlaczy Retina.

Źródło: Macrumors

itmore logo