itmore 2020-12-18

Jak Easy Redmine pomaga pracownikom zdalnym w utrzymaniu wydajności i efektywności?

Przez COVID-19 miliony ludzi czynnych zawodowo z całego świata przeniosło się z biur do swoich domów. Praca zdalna nie jest nowością, ale wraz z pandemią ewoluowała od alternatywy i możliwości do konieczności. Chociaż niektóre gospodarki stopniowo zaczynają ponownie rozwijać skrzydła i gdzieniegdzie wszystko wraca powoli do normy, wiele firm z pewnością będzie kontynuować wdrażanie elastycznej organizacji pracy w tej trudno przewidywalnej przyszłości. 

Możliwość pracy zdalnej uratowała wiele organizacji przed pewną śmiercią. Jednak pracownicy musieli stawić czoła wyzwaniom związanym z pracą w domu. Biura sprzyjają produktywności, są tak zaprojektowane i urządzone, aby pracownicy mieli komfort pracy i nic ich nie rozpraszało. Natomiast praca w domu często narażona jest na czynniki zakłócające  skupienie uwagi i różnego rodzaju przerwy.  Na szczęście istnieją rozwiązania, które pomagają sfokusować się na pracy w przypadku home office. Niezależnie od tego, czy pracujesz indywidualnie, czy w zespole, systemowe narzędzie do zarządzania, takie jak Easy Redmine, może przydać się w Twojej organizacji pracy z domu, aby zwiększyć jej wydajność i efektywność.

Jak Easy Redmine może poprawić Twoją wydajność podczas pracy zdalnej?

  • Zwiększona widoczność i równość zespołu

Podczas pracy zdalnej możesz napotkać wyjątkowe przeszkody, których nigdy nie doświadczyłeś w biurze. Według badań 37 procent pracowników zdalnych uważa, że są mniej obserwowani i zauważalni podczas pracy w domu. Taki sam odsetek managerów przyznaje, że brak jasno wyznaczonych celów jest kluczowym czynnikiem niepowodzenia projektu. Jeśli kierujesz zespołem, utrzymanie wszystkich na tym samym właściwym poziomie może być wyzwaniem. Niemniej jednak zespoły powinny korzystać z narzędzi, które pomogą im zachować transparentność. Sposoby, których wcześniej używałeś do komunikowania się w całej organizacji, będą musiały zostać zmienione, aby dopasować je do nowej sytuacji związanej z pracą zdalną. Do tego przedsięwzięcia potrzebne jest rozwiązanie, które oferuje raportowanie projektów w czasie rzeczywistym, aby zapewnić przejrzystość i łatwość rozliczeń. Easy Redmine może pomóc w zapewnieniu zespołowi i kontrahentom większej transparentności w zakresie statusu kluczowych realizacji. Jeśli wszyscy będą bardziej świadomi i lepiej poinformowani w kontekście postępów wykonywanej pracy, współpraca będzie się lepiej układała.

  • Otwarta komunikacja

Dzisiaj pracownikom, którzy przywykli do wspólnego siedzenia w biurze, trudniej jest podtrzymać komunikację zdalną na tym samym poziomie. Czasem wystarczy jedna źle sformułowana wiadomość, nie wysłanie wiadomości e-mail lub przeoczone zaproszenie na wirtualne spotkanie, aby zrodziły się negatywne emocje i ucierpiała produktywność. Radzenie sobie z problemem komunikacyjnym wymaga stworzenia silnego ducha zespołowego opartego na częstych interakcjach, jak również czasie na towarzyskie rozmowy. W razie potrzeby musisz również sformułować wytyczne odnośnie korzystania z poczty e-mail, telefonów, komunikatorów czy wideokonferencji. Co ważniejsze, musisz posiadać narzędzia, które dobrze sprawdzą się w Twoim zespole. Easy Redmine oferuje solidne rozwiązania do współpracy zespołowej online. Na przykład komunikator pomoże Ci pozostać w kontakcie z Twoim rozproszonym teamem, czy to na komputerze, czy na smartfonie. A ponadto zestaw pulpitów nawigacyjnych usprawni komunikację na różnych poziomach zarządzania organizacją. 

  • Zarządzanie zapytaniami ad hoc

Oprócz zewnętrznych czynników rozpraszających, pracownicy zdalni cierpią również z powodu bombardowania e-mailami i wiadomościami z prośbą o jedną czy drugą rzecz. W biurze widać, czy ktoś jest zajęty czy nie, czy można mu przeszkodzić czy nie, natomiast podczas pracy w domu, otrzymujesz zapytania w różnej formie w dowolnym czasie, at hoc. Zarządzanie tymi zapytaniami i żonglowanie nimi pomiędzy obciążeniem, które już masz, może stać się skomplikowane. Co więcej, korzystanie z notatek lub karteczek samoprzylepnych może być katastrofalne w skutkach. To co może Tobie pomóc, to kompleksowa platforma do organizacji zadań w jednym dynamicznym miejscu. Dzięki Easy Redmine możesz uzyskać szybki, elastyczny plan na projekty ad-hoc. Planer Easy Redmine pozwoli Ci zdefiniować krytyczne zadania, którymi możesz zarządzać w Easy Gantt.

  • Zarządzanie obłożeniem zespołu

Jeśli zarządzasz zespołem, Twoim obowiązkiem jest utrzymywanie koncentracji pracowników i ich konsekwencji w dążeniu do celu, podczas pracy z domu. Jednym z podstawowych aspektów utrzymywania koncentracji w zespole jest zrównoważone obciążenie pracą, dzięki temu można uniknąć wypalenia zawodowego i mieć zdrowych pracowników. Planowanie zadań w oparciu o możliwości zespołu i cele biznesowe może pomóc w skutecznym zarządzaniu obłożeniem pracą. Twoi pracownicy będą wiedzieli, nad czym pracują, aby odpowiednio zaplanować swój czas i zasoby podczas pracy w domu. Możesz także wybrać śledzenie postępów każdego członka zespołu, aby upewnić się, że zadania zostały sprawiedliwie podzielone i czy nie obciążasz lub czy nie wykorzystujesz w pełni niektórych pracowników. Easy Redmine oferuje przydatne narzędzia do zarządzania zasobami.. Dzięki modułowi Resource Management możesz przydzielać pracę zgodnie z możliwościami pracowników w czasie rzeczywistym, oszacować czas realizacji zadań i śledzić postępy, aby mieć pewność, że projekt jest realizowany zgodnie z harmonogramem.

 

Zwiększ swoją produktywność dzięki Easy Redmine

Praca w domu oznacza zaakceptowanie faktu, że Twój zespół może nie być tak efektywny, jak w biurze. Niemniej jednak dzięki odpowiednim narzędziom możesz lepiej wykorzystać Wasz czas. Easy Redmine to kompleksowe rozwiązanie dla każdego projektu, który potrzebujesz efektywnie zrealizować, nawet na kanapie w domowym biurze.

 

Zadzwoń do nas: +48 690 017 071 lub napisz: biuro@itmore.pl , pokażemy Tobie jak to zrobić. 

Back to top