itmore 2016-04-29

Zagrożenia dla stron www – White-Hat vs Black-Hat SEO

Trafienie w gust wyszukiwarek robi się coraz trudniejsze. Ciągle zmieniają się algorytmy indeksujące strony, a także te odpowiadające za wyświetlanie wyników dla zapytania. Nowe strony mają nie lada wyzwanie, jeśli chcą zaistnieć w wyszukiwarce Google. Dziś nie wystarczy już kupienie domeny z długim stażem i wrzucenie na niej nowej zawartości. Nie pomaga też – a raczej szkodzi – korzystanie z katalogów.

Warto wspomnieć, że celem każdego pozycjonera nie powinno być tylko zdobycie miejsca w pierwszej dziesiątce wyników Google – celem powinno być zdobycie większej ilości odsłon strony i zdobycie nowych kontaktów biznesowych, co wiąże się oczywiście bezpośrednio ze zwiększeniem liczby klientów.

Wybierając firmę, która zajmie się pozycjonowaniem strony, warto zwrócić uwagę na metody jakimi się posługuje. Występują bowiem dwie drogi, którymi może podążać osoba pozycjonująca strony internetowe – dobra (White-Hat) i niekoniecznie dobra (Black-Hat).  Ważne jest, aby stosować techniki White-Hat SEO, dzięki czemu pozycjonowana strona nie jest narażona na nałożenie filtrów ze strony Google. Również w momencie zmian w algorytmach ze strony Google strona jest wtedy bezpieczna i zachowuje swoją pozycję.

Black-Hat SEO nie jest niestety jednoznacznie sprecyzowany. Metody, które jeszcze dzisiaj są w pełni bezpieczne jutro mogą okazać się mocno szkodliwe dla witryny. Jest jednak kilka metod, które Google stanowczo odradza, ze względu na automatyczne filtry, które narzucają roboty indeksujące.

Praca w chmurze niesie ze sobą wiele zalet

 

Ważne jest, aby powierzyć swoją stronę w ręce pozycjonerów odpowiedzialnych i znających skutki wszystkich swoich działań. Często bowiem nałożone przez Google filtry zdobywane są nieświadomie z braku wiedzy o ciemnej stronie pozycjonowania.

Back to top