5 powodów, dla których warto wynająć firmę do obsługi informatycznej
W czasach kiedy coraz trudniej zatrudnić informatyka, firmy często decydują się na usługi świadczone przez zewnętrzną firmę informatyczną. Takie rozwiązanie ma wiele plusów. Oto powody, dla których warto wynająć firmę do obsługi informatycznej:
1. Zespół fachowców zamiast jednego specjalisty.
IT jest tak obszerną dziedziną, nie sposób aby jeden człowiek znał się doskonale na wszystkim. Podpisując umowę na obsługę informatyczną z firmą zewnętrzną, firma ma do dyspozycji cały zespół ludzi, wyspecjalizowanych w różnych dziedzinach IT. Zespół inżynierów z pewnością szybciej i skuteczniej rozwiąże większość problemów informatycznych w każdej firmie. Zakres obsługi zawsze dopasowany jest do potrzeb klienta.
Przykładowe usługi, które obejmuje abonament IT:
Utrzymanie w gotowości i dostępności infrastruktury informatycznej Rozwiązywanie problemów z komputerami, serwerami, siecią, pocztą etc. Instalacja i konfiguracja komputerów, serwerów, urządzeń sieciowych Instalacja/konfiguracja/aktualizacja oprogramowania użytkowego w tym antywirusowego Okresowe przeglądy i konserwacja sprzętu komputerowego, sieci, serwerów Wykonywanie i monitoring kopii zapasowych (backupy) Instalacja i konfiguracja sieciowa drukarek/skanerów/urządzeń wielofunkcyjnych Tworzenie, konfiguracja, likwidacja kont pocztowych Tworzenie i konfiguracja kont Windows Rozwiązywanie problemów z oprogramowaniem zainstalowanym na komputerach Nadzór nad działaniem specjalistycznych systemów używanych przez Klienta i koordynacja działań firm zewnętrznych Monitorowanie pracy serwera – sprawdzanie logów oraz zużywanych zasobów Konfiguracja połączeń ze zdalnymi zasobami oraz serwerami (VPN) Monitorowanie sprzętu, sygnalizowanie konieczności napraw/modernizacji oraz przygotowanie ofert zakupu Doradztwo w zakresie sprzętu, oprogramowania, sieci i rozwiązań informatycznych Nadzór nad polityką bezpieczeństwa danych i haseł
2. Pełen zakres usług IT
Poza standardowymi usługami zawartymi w abonamencie IT, firma informatyczna świadczy pełen wachlarz usług dodatkowych, takich jak: profesjonalny audyt informatyczny, projektowanie i tworzenie sieci, zakup sprzętu i oprogramowania, etc. Zamiast korzystać z usług wielu różnych firm, współpracuje się tylko z jedną. Dodatkowo opiekun IT zapewni i koordynuje prace podwykonawców, jeśli potrzebne będzie wsparcie dla specjalistycznych systemów wykorzystywanych przez daną firmę.
3. Zapewniona ciągłość obsługi.
Wiadomo, że pracownik nie może pracować 24h na dobę a od czasu do czasu idzie na urlop. W przypadku infrastruktury IT, która jest filarem działalności większości firm, musi być zapewniona ciągłość obsługi. Przy współpracy z firmą informatyczną, w zależności od wybranego wariantu, ciągłość obsługi jest zapewniona przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę. To, w jakich dniach i godzinach dostępni są informatycy, przez ile godzin w miesiącu oraz czy mają stałe wizyty w firmie czy też obsługują ją tylko zdalnie, jest do uzgodnienia i ma wpływ na wysokość miesięcznego abonamentu.
4. Gwarancja czasu reakcji i naprawy.
Jednym z najistotniejszych aspektów obsługi informatycznej firm, są czasy reakcji na zgłoszenie problemu oraz czas usunięcia awarii. Profesjonalne firmy informatyczne zawierają umowy SLA (Service Level Agreement), w których ustala się indywidualnie kryteria poważnej i zwykłej awarii oraz gwarantowane czasy reakcji i naprawy w obu tych przypadkach.
5. Przejęcie odpowiedzialności za infrastrukturę IT.
Informatyka jest niezwykle obszerną i trudną dziedziną, a jej znajomość wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Nie każdy właściciel, prezes czy dyrektor zarządzający musi się na niej znać, a dla wielu jest to nawet problematyczne. Podpisując umowę na kompleksową obsługę IT, firma informatyczna przejmuje odpowiedzialność za infrastrukturę danej firmy, nie tylko utrzymuje ją w gotowości ale też doradza najlepsze rozwiązania. Obowiązkiem Klienta jest jedynie podejmowanie decyzji w kwestii zgłaszanych zaleceń co do rozwoju i optymalizacji infrastruktury IT oraz uwzględnianie ich w strategii firmy.